Κίνδυνοι για παγκόσμια «φούσκα» στα ακίνητα;

Εκτινάχθηκαν οι τιμές ακινήτων παγκοσμίως το τελευταίο 12μηνο

Άνοδο τιμών έχουν δημιουργήσει στην παγκόσμια αγορά ακινήτων τα τρισεκατομμύρια δολάρια που έχουν διοχετεύσει στις αγορές ανά τον κόσμο κεντρικές τράπεζες και κυβερνήσεις. Μέσα σε ένα περιβάλλον αρνητικών επιτοκίων, οι διεθνείς θεσμικοί επενδυτές αναζητούν προσοδοφόρες επιλογές και στρέφονται στα ακίνητα για εκμετάλλευση. Την ίδια στιγμή, πολίτες σε Ευρώπη, Ασία και ΗΠΑ έχουν αυξήσει τις αποταμιεύσεις τους στη διάρκεια των lockdowns και αναζητούν άνετα ακίνητα για να συνδυάσουν οικογενειακή και επαγγελματική ζωή, καθώς προβλέπουν –και επιδιώκουν πολλές φορές– ότι θα συνεχίσουν την τηλεργασία για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το αποτέλεσμα είναι η συνεχής άνοδος στις τιμές των κατοικιών, που στη διάρκεια δώδεκα μηνών μέχρι τον Ιούλιο έχουν κυριολεκτικά εκτοξευθεί.

 

 

Την πιο θεαματική άνοδο σημειώνουν οι τιμές των κατοικιών στις μητροπόλεις της Ασίας, καθώς σε ορισμένες από τις ακριβότερες περιοχές της οι τιμές έχουν εκτοξευθεί έως και 37% σε διάστημα δώδεκα μηνών. Σύμφωνα με σχετική έρευνα του αμερικανικού δικτύου CNBC, στην κατηγορία αυτή ανήκουν τα ακίνητα στα προάστια του Σίδνεϊ στην Αυστραλία, όπου μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021 οι τιμές σημείωσαν άνοδο από 15% έως 27% για διαμερίσματα με δύο κρεβατοκάμαρες, ενώ για τα μεγαλύτερα διαμερίσματα η αύξηση έφτασε στο 37%.

Παράλληλα, η έρευνα του CNBC αναφέρει ότι περίπου στο ίδιο χρονικό διάστημα, από τον Ιούλιο του περασμένου έτους μέχρι τον Ιούλιο του τρέχοντος έτους, οι τιμές των κατοικιών στις ΗΠΑ σημείωσαν κατά μέσον όρο αύξηση 10,3%. Στην Ευρώπη, στοιχεία της ΕΚΤ φέρουν τις τιμές των ακινήτων στην Ευρωζώνη να έχουν αυξηθεί από το τέλος του περασμένου έτους κατά 5,8% μέσα σε δώδεκα μήνες. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη άνοδο που έχει καταγραφεί από το 2007.

Πιο ακραία είναι η περίπτωση της Ολλανδίας, όπου οι τιμές των κατοικιών ήταν στην αρχή του καλοκαιριού αυξημένες κατά 12,9% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του περασμένου έτους.

Πρόσφατη έρευνας του ΟΟΣΑ που φέρουν τις τιμές των ακινήτων στις 40 χώρες-μέλη του να έχουν σημειώσει κατά μέσον όρο αύξηση 9,4% μόνο μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2021. Σύμφωνα με τον διεθνή οργανισμό, πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση των τελευταίων 30 ετών και είναι θεαματική κυρίως σε ΗΠΑ, Νότια Κορέα, Νέα Ζηλανδία, Καναδά και Τουρκία.

Μετά την δεκαετή πλέον ύφεση, είναι νωρίς πλέον να πει κανείς αν πρόκειται για “φούσκα” ή για άνοδο που θα συνεχιστεί. Τα μεγέθη που συντηρούν αυτή την άνοδο, φαίνεται θα εξακολουθήσουν να υπάρχουν. Η πανδημία εξακολουθεί να παραμένει μία άγνωστη παράμετρος…

Πηγή

καθημερινή

 

Ακίνητα: Αυξημένη ζήτηση και άνοδος τιμών

Όπως προκύπει, εν μέσω κορωνοϊού, οι τιμές στο κέντρο της Αθήνας έχουν πάρει την ανιούσα, με την αγορά να διαπιστώνει αύξηση στις περισσότερες περιοχές, έστω κι αν λόγω της πανδημίας καταγράφηκε το προηγούμενο διάστημα μείωση του όγκου των συναλλαγών.

Η εμφάνιση νέων τάσεων στην καταναλωτική συμπεριφορά και τη ζήτηση, η αλλαγή νοοτροπίας και αναγκών λόγω και της πανδημίας που έχει στρέψει τη ζήτηση από πλευράς των αγοραστών σε σπίτια με μεγαλύτερους χώρους, σε συνδυασμό με τα έργα ανάπτυξης και υποδομών μεγάλης εμβέλειας που έχουν δρομολογηθεί -όπως το έργο στο πρώην αεροδρόμιο του Ελληνικού, οι επεκτάσεις του μετρό κ.ά.-, εκτιμάται ότι θα επηρεάσουν και θα μετατοπίσουν χωρικά τη ζήτηση των οικιστικών και όχι μόνο ακινήτων, ειδικά στην ευρύτερη περιοχή της πρωτεύουσας.

Μια σημαντική αλλαγή στην αγορά ακινήτων πιθανολογείται ότι θα συντελεστεί με την αναμενόμενη αύξηση της προσφοράς μέσω πλειστηριασμών των ακινήτων, τα οποία αποτελούν εξασφαλίσεις στα δάνεια που έχουν μεταβιβαστεί ή τιτλοποιηθεί. Σε αυτό πρέπει να προστεθεί και το μεγάλο απόθεμα που θα προσφερθεί στο μεγαλεπήβολο έργο του Ελληνικού. Τέλος, το ήδη δρομολογημένο από αρκετούς κατασκευαστές προσφερόμενο απόθεμα ανεγέρσεων που είναι στη φάση της αδειοδότησης και εκτέλεσης.

Η αγορά ακινήτων εμφανίζει ανάκαμψη με πολλές επενδυτικές προοπτικές, ιδιαίτερα μετά την επιστροφή στην κανονικότητα, και αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι, παρά την ανακοπή της δυναμικής της αγοράς ακινήτων, ως συνέπεια της πανδημίας, ορισμένες από τις μεγαλύτερες εταιρείες συνεχίζουν τις επενδύσεις τους στο ελληνικό real estate. Ενδιαφέρον είναι να δούμε πώς θα αντιδράσει η αγορά και αν η ισχυρή ζήτηση θα διατηρηθεή ή θα είναι ικανή να διατηρήσει την αναμενόμενη ισχυρή προσφορά.

Ένας βασικός λόγος που αναμένεται να συνεχιστεί η ανάπτυξη του ελληνικού real estate, είναι η γεωγραφική θέση της χώρας και το εξαιρετικό κλίμα που επικρατεί κατά το μεγαλύτερο μέρος του έτους, γεγονός το οποίο προσελκύει ξένο αγοραστικό ενδιαφέρον, έστω κι αν εν μέσω πανδημίας υπήρξε περιορισμός της ζήτησης από το εξωτερικό. Σημειωτέον, το ελληνικό ακίνητο παραμένει ακόμη φθηνό προϊόν για τους Ευρωπαίους και όχι μόνο.

Αθήνα

Εν μέσω πανδημίας, για τις περιοχές που βρίσκονται πιο κοντά στην Ακρόπολη, υπήρξε μεν στασιμότητα του όγκου συναλλαγών λόγω και του περιορισμού της ζήτησης για βραχυχρόνια μίσθωση, αλλά και για «Χρυσή Βίζα» για τη χορήγηση αδειών διαμονής σε αγοραστές ακινήτων από τρίτες χώρες αξίας άνω των 250.000 ευρώ. Ωστόσο, παρατηρήθηκε σημαντική αύξηση της οικοδομικής δραστηριότητας με ανακαίνιση παλαιών διαμερισμάτων, άνοδος της ζήτησης, αλλά και των τιμών. Οι τιμές των συναλλαγών που έγιναν για διαμερίσματα παλαιά που χρήζουν ανακαίνισης ξεκινούν από τα 1.400 ευρώ, ενώ αντίστοιχα από τα 2.500 ευρώ ανά τ.μ. για ανακαινισμένα, με μεγάλη διακύμανση προς τα πάνω ανάλογα με τη θέα στην Ακρόπολη, τη θέση, τον βαθμό ανακαίνισης κ.ά.

Ως διάμεση τιμή, πάντως, για τα σπίτια στην Πλάκα κοντά στα 4.100 ευρώ ανά τ.μ. και ακολουθεί το Μοναστηράκι στα 3.900 ευρώ ανά τ.μ., με την περιοχή της Ακρόπολης να βρίσκεται πέριξ των 3.500 ευρώ, του Μακρυγιάννη κοντά στα 3.300 ευρώ, ενώ σε Φιλοπάππου, Θησείο, Κουκάκι και Φιξ η διάμεση τιμή πέφτει στα 2.500 ευρώ ανά τ.μ.

Στο Κολωνάκι καταγράφεται εν μέσω πανδημίας αυξημένη ζήτηση για μεγαλύτερα σπίτια 110-150 τ.μ. από Ελληνες και αλλοδαπούς αγοραστές, με συνακόλουθη αύξηση και στις τιμές. Η ζήτηση από το εξωτερικό προέρχεται κυρίως από Δυτικοευρωπαίους για διαμερίσματα υψηλών προδιαγραφών με θέα, μεγάλες βεράντες, σε υψηλότερους ορόφους κ.λπ., κυρίως για ιδιόχρηση, με τις τιμές των συναλλαγών να ξεπερνούν τα 4.500 ευρώ ανά τ.μ. για ακίνητα υψηλών προδιαγραφών.

 

Πειραιάς

Ισχυρή κινητικότητα δείχνει να παρουσιάζουν τα ακίνητα του Πειραιά, ιδιαίτερα εκείνα που είναι στο εμπορικό κέντρο, στο Πασαλιμάνι και την Καστέλλα. Το κέντρο του Πειραιά υπήρξε για χρόνια σε μία λιμνάζουσα φάση. Απουσίαζαν οι μεγάλες επενδύσεις. Φαίνεται τώρα, η ανάπτυξη του λιμένα, τα έργα υποδομής όπως το τραμ και το μετρό, καθώς και μεγάλα οικιστικά, αλλάζουν εντελώς την προοπτική ενός “παρεξηγημένου” δήμου. Δεν είναι λίγοι από το υπόλοιπο λεκανοπέδιο που στρέφουν εκεί τα μάτια τους. Ακόμα, οι τιμές εκεί θεωρούνται άκρως δελεαστικές.

Το επενδυτικό πλάνο για τη «μεταμόρφωση» του Πύργου Πειραιά, πήρε το «πράσινο φως» την περασμένη εβδομάδα από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής στο πλαίσιο των εγκρίσεων για το έργο, ύψους 40 εκατ. ευρώ που «τρέχει» ήδη το επενδυτικό σχήμα των Prodea- EBRD και Dimand και χρηματοδοτείται από την Alpha Bank.

 

Επιγραμματικά έχουμε:

■ Αύξηση των τιμών για κατοικίες επιφάνειας από 80 έως 120 τ.μ.
■ Ζήτηση από Ελληνες αγοραστές για ιδιοκατοίκηση, με προϋπολογισμό από 150.000 έως 250.000 ευρώ
■ Αύξηση της ζήτησης
■ Αύξηση της οικοδομικής δραστηριότητας με ανέγερση νέων οικοδομών
■ Αύξηση των τιμών ενοικίων
■ Αύξηση των τιμών οικοπέδων.

Πηγές

new-money

Property Prices

Greek home prices will grow at an average annual rate of 4.9% through 2027, according to a study by Piraeus Bank, bringing them back in line with pre-crisis levels. For this year, the bank expects residential real estate prices to rise by 5.7%, and by 6.4% in 2022.

ΙΔΑΝΙΚΗ ΠΟΛΗ Ουτοπία ή Ευτοπία;

Πριν τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και τις κατοικίες υψηλών προδιαγραφών πρέπει να γίνουμε πολίτες αφοσιωμένοι, πιστοί στους τόπους που δημιουργούμε και κατοικούμε

Της Βίκυς Καλέση*

Μετά το τέλος του 1ου ΠΠ, μέσα στα ερείπια του Παλαιού Καθεστώτος, οι πολιτικοί υπόσχονται στις μάζες που είχαν χειρα- φετηθεί πολιτικά και κινητοποιηθεί όσο ποτέ άλλοτε, μια δικαιότερη κοινωνία κι ένα κράτος που θα τους ανήκε. Μέσα σε ένα κλίμα ριζικών αλλαγών πρωτοπόροι αρχιτέκτονες και πολεοδόμοι συζητούν τα μεγάλα προβλήματα που πρέπει να αντιμετωπιστούν στον τομέα της αρχιτεκτονικής και της πολεοδομίας. Οι αλλαγές που προτείνουν θα προκριθούν μέσα από τα μεγάλα κινήματα του Κοντρουκτιβισμού στη Σοβιετική Ένωση, του Bauhaus στη Γερμανία, του De Stijl στην Ολλανδία και του ρασιοναλισμού, φουτουρισμού στην Ιταλία. Κοινός τόπος όλων των παραπάνω θα αποτελέσουν τα ∆ιεθνή Συνέδρια Μοντέρνας αρχιτεκτονικής (τα CIAM) με αδιαφιλονίκητο εμψυχωτή τους τον Le Corbusier.

Το 4ο CIAM θα λάβει χώρα το 1933 σε ένα ταξίδι εν πλω από τη Μασσαλία στον Πειραιά και την Αθήνα. Στο ατμόπλοιο Πατρίς II, αρχιτέκτονες και πολεοδόμοι συζητούν με κεντρικό θέμα την πολεοδομία και την «Λειτουργική Πόλη». Στο συνέδριο παρουσιάζονται σχέδια ανάλυσης και συλλογής στοιχείων για την κατάσταση 33 πόλεων.

Τα πορίσματα του συνεδρίου δημοσιεύονται στο ελληνικό περιοδικό Τεχνικά Χρονικά το 1933. ∆έκα χρόνια αργότερα (1943), στο Παρίσι, ο Le Corbusier θα εκδώσει τη Χάρτα των Αθηνών η οποία στα 95 άρθρα της διατυπώνει τις τέσσερις βασικές λειτουργίες της πολεοδομίας: κατοικία, εργασία, καλλιέργεια του πνεύματος και του σώματος, κυκλοφορία.

Στο άρθρο 95 διατυπώνεται η θέση ότι το ιδιωτικό συμφέρον θα πρέπει να υποταχτεί στο συλλογικό, στο άρθρο 74 επισημαίνεται ότι η ανάπτυξη των πόλεων κατευθύνεται χωρίς προσοχή και έλεγχο και χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι αρχές τις σύγχρονης πολεοδομίας ενώ στο άρθρο 80 διατυπώνεται η ανησυχία σχετικά με την αύξηση των μηχανοκίνητων οχημάτων στις πόλεις: «H συσσώρευση και συγκέντρωση των μηχανοκίνητων οχημάτων σε ορισμένα σημεία των πόλεων κατέληξε να εμποδίζει την κυκλοφορία και ταυτόχρονα να είναι αφορμή για διαρκείς κινδύνους. Εισήγαγαν στη ζωή της πόλης πολλούς παράγο- ντες βλαβερούς για την υγεία. Τα καυσαέριά τους διαχέονται στον αέρα και βλάπτουν τους πνεύμονες ενώ ο θόρυβός τους προξενεί στον άνθρωπο μια κατάσταση μόνιμης νευρικότητας. Καταδικάζουν τους ανθρώπους να περνούν πολλές ώρες μέσα σε κάθε λογής οχήματα και να χάνουν σιγά-σιγά την πιο υγιεινή και φυσική από όλες τις συνήθειες: το περπάτημα».

Τα χρόνια που θα ακολουθήσουν μετά το 1960 η Χάρτα των Αθηνών αλλά και ολόκληρη η πολεοδομική θεωρία και το έργο του Le Corbusier θα ενοχοποιηθούν για την αποτυχία της ανοικοδόμησης, τα λάθη και τον πολεοδομικό μαρασμό των πόλεων.

Ο Αριστοτέλης Προβελλέγγιος, ο οποίος υπήρξε μαθητής του Le Corbusier, θέλοντας να βάλει τα πράγματα στη θέση τους αναφέρει: «Η καταστροφή του περιβάλλοντος και της γης είναι πολλαπλό σκάνδαλο που αφορά στους νόμους της ιδιοποίησης της γης, της παραγωγής και των αδέσποτων δυνάμεων της κοινωνίας (οικονομίστικη και κερδοσκοπική παραγωγή του χώρου). Το κείμενο της Χάρτας, όπως και τα αλλά γραπτά του Le Corbusier, είναι μια πράξη διανοουμενίστικη μεν, αλλά από έναν άνθρωπο δημιουργό, ανθρωπιστή και καλλιτέχνη».

La Voiture Minimum

Πράγματι. Ο Le Corbusier πίστευε ότι η αρχιτεκτονική είναι μία από τις αμεσότερες ανάγκες του ανθρώπου, αφού το σπίτι υπήρξε πάντα το αναντικατάστατο εργαλείο και το πρώτο που σφυρηλατήθηκε. Εραστής της αναλυτικής σκέψης, της τάξης και της συμφιλίωσης του ρομαντικού (κλασικού) με την τεχνολογία πίστευε πως τα σπίτια μας φτιάχνουν τους δρόμους και οι δρόμοι φτιάχνουν τις πόλεις. Η σχέση του Le Corbusier με τα σύγχρονα τεχνολογικά μέσα και υλικά θα παραμείνει ανεξίτηλη σε όλα τα έργα του. «Αν μελετήσουμε το πρόβλημα της κατοικίας όπως μελετάμε ένα σασί αυτοκινήτου, θα βλέπαμε τα σπίτια μας να μεταμορφώνονται και να βελτιώνονται πολύ γρήγορα. Αν τα σπίτια ήταν τυποποιημένα, όπως τα σασί, η αισθητική θα εκφραζόταν με εντυπωσιακή ακρίβεια». Το 1936 θα σχεδιάσει το Voiture Minimum, ένα προσιτό στις μάζες μοντέρνο και λειτουργικό αυτοκίνητο η τιμή του οποίου δεν θα ξεπερνούσε τα 8.000 γαλλικά φράγκα. Μικρό, απλό στη λειτουργία αλλά με πολύπλευρους στόχους, οδηγούσε στο σπίτι και σε προέκταση στην πόλη του μέλλοντος.

Ωστόσο υπήρχε ένα πρόβλημα. Υποστήριζε πως για να υπάρξει μια καλή πολεοδομία, μια όμορφη αρχιτεκτονική για να έχει εφαρμογή η τεχνολογία και ο σύγχρονος τρόπος παραγωγής, έπρεπε να υπάρχουν ευτυχισμένοι λαοί.

Στο συνέδριο του 1933 τα προβλήματα για το μέλλον των πόλεων παρουσιάστηκαν πολύ σοβαρά. Όχι άδικα.
Σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Περιβάλλοντος, οι πόλεις καταλαμβάνουν μόλις το 2% της επιφάνειας της Γης. Ωστόσο το 56% του παγκόσμιου πληθυσμού το 2019 ζούσε σε πόλεις.

Σήμερα

Μπροστά στην κρίση που βιώνει η ζωή των πόλεων η ανθρωπότητα προσπαθεί να επανεφεύρει τον εαυτό της.

Καινοτόμες ιδέες για τις πόλεις του μέλλοντος, στρατηγικά σχέδια για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, προγράμματα ενημέρωσης πολιτών στήνονται σε κάθε προηγμένη γωνία του πλανήτη. Οι αρχές είναι γνωστές: κατάλληλες υποδομές, πόλεις προσβάσιμες σε όλους τους πολίτες, κτίρια υψηλής ενεργειακής απόδοσης κ.ά.

Ειδικά για τις μεταφορές, σε μια πρόσφατη έρευ- να σχετικά με τις έξυπνες τάσεις αστικής κινητικότητας, σχεδιασμένες να προβλέπουν τις ανάγκες των μελλοντικών πόλεων, εντοπίστηκαν τα βασικά χαρακτηριστικά για ένα αποτελεσματικό σύστημα:

  • Σαφής διαχωρισμός ανάμεσα σε πεζούς, αυτο- κίνητα και ποδηλάτες
  • Μέσα μαζικής μεταφοράς με δρομολόγια που εκτελούνται συχνά και εγκαίρως
  • Χρήση ηλεκτρικών ποδηλάτων και scooters
  • Ηλεκτρικά Αυτοκίνητα: μελέτες δείχνουν ότι αντιπροσωπεύουν τα αυτοκίνητα του μέλλοντος. Οι μπαταρίες τους γίνονται φθηνότερες και αποδοτικότερες, με περισσότερη αυτονομία.
  • Αυτοκίνητα κοινής χρήσης (car sharing), αυτόνομα ή έξυπνα αυτοκίνητα χωρίς οδηγό.

Ένα πρώτο συμπέρασμαpage51image3533379904

Υπάρχει μια οφειλή και είναι η πιο παλιά από όλες. Η πολεοδομία, όπως πολύ σωστά υποστήριζε ο Le Corbusier, είναι η νοοτροπία των λαών αποτυπωμένη σε πόλεις. Είναι το αποτύπωμά μας, η κουλτούρα μας και η καλλιέργειά μας. Είναι η αισθητική μας.

Πριν τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα και τις κατοικίες υψηλών προδιαγραφών πρέπει να γίνουμε πολίτες αφοσιωμένοι, πιστοί στους τόπους που δημιουργούμε και κατοικούμε.

Plaka Bridge Epirus GREECE

Το Γεφύρι της Πλάκας στην Ήπειρο

Βραβείο Europa Nostra 2021 για την αποκατάσταση του Γεφυριού της Πλάκας στην Ήπειρο. Aποτελεί την πρώτη ανακατασκευή λίθινης γέφυρας στην Ελλάδα και ένα από τα λίγα παρόμοια έργα παγκοσμίως

 

 

 

 

Το γεφύρι της Πλάκας είναι ένα μονότοξο πέτρινο γεφύρι, το μεγαλύτερο και πιο εντυπωσιακό του είδους του στην Ήπειρο. Την 1η Φεβρουαρίου 2015, κατά τη διάρκεια μίας ισχυρής καταιγίδας η οποία προκάλεσε την υπερχείλιση του ποταμού, κατέρρευσε ένα σημαντικό μέρος της κύριας καμάρας και του ανατολικού βάθρου της γέφυρας.

Η σχέση Koide: μια μυστηριώδης εμπειρική εξίσωση και ποια σχέση με τις αρχιτεκτονικές αναλογίες

Υπάρχει η έκφραση:

Q= \frac{a + b + c}{(\sqrt{a} + \sqrt{b} +\sqrt{c})^{2}} \leq 1

όπου α, b και c τρεις τυχαίοι θετικοί αριθμοί.

Ισχύει όμως επίσης ότι:

\frac{1}{3} \leq Q \leq 1

Η παραπάνω έκφραση σχετίζεται με την φυσική των στοιχειωδών σωματιδίων και με τις ιδανικές αρχιτεκτονικές αναλογίες…

Η εν λόγω έκφραση παραπέμπει στην εξίσωση του Koide. Πρόκειται για μια εξίσωση που συνδέει τις μάζες των τριών λεπτονίων, ηλεκτρονίου, μιονίου και ταυ. Έτσι, αν θέσουμε α=me = 0.510998946(3) MeV/c2, b=mμ = 105.6583745(24) MeV/c2, και c=mτ = 1776.86(12) MeV/c2) παίρνουμε την, αν μη τι άλλο, εντυπωσιακή τιμή:

Q=\frac{m_{e} + m_{\mu} + m_{\tau}}{(\sqrt{m_{e}} + \sqrt{m_{\mu}} +\sqrt{m_{tau}})^{2}} =0,666661(7) \cong \frac{2}{3}

Αυτή είναι η σχέση του Koide, μια ανεξήγητη εμπειρική εξίσωση που ανακάλυψε το 1981 ο Yoshio Koide. Παρατηρείστε ότι η τιμή 2/3 είναι ο μέσος όρος των ακραίων τιμών της ποσότητας Q.

Μια γεωμετρική θεώρηση της σχέσης του Koide. Το πηλίκο του αθροίσματος των έγχρωμων εμβαδών προς το εμβαδόν του μεγάλου τετραγώνου ισούται με 2/3.
Η μάζα του λεπτονίου τ όταν εμφανίστηκε η μυστηριώδης σχέση Koide είχε αρκετή αβεβαιότητα σε σχέση με τις μάζες ηλεκτρονίου και μιονίου. Οι μετρήσεις της δεκαετίας του 1970 έδιναν την τιμή mτ=1784±4. Υποθέτοντας ότι Q = 2/3 (ακριβώς), η μάζα του ταυ που υπολογιζόταν από τον τύπο Koide, ήταν mτ=1776.97, και η επόμενη ακριβέστερη μέτρηση το 2002 έδωσε την τιμή mτ= 1776.99±.3!  

Η «πρόβλεψη» Koide θα μπορούσε να είναι μια σύμπτωση όπως για παράδειγμα το γεγονός ότι ο λόγος των μαζών πρωτονίου–ηλεκτρονίου ισούται με 6π5.

Η σχέση της φύσης, με τις αρχιτεκτονικές αναλογίες δεν αποτελούν μυστήριο, αλλά μάλλον ένδειξη προς τα που πρέπει να κοιτάει κανείς για να δώσει απάντηση στα διαχρονικά ερωτήματα, όπως: τι είναι αισθητική, από ποιους κανόνες διέπεται, πώς καθορίζεται και ποια σχέση μπορεί να έχει με τα μαθηματικά…σομ

Τουλάχιστον, τώρα ξέρετε ποιες διαστάσεις να δώσετε στο ντουλάπι της κουζίνας σας, ή στο παράθυρο του μπάνιου σας…

 

source

physiccsgg.me

Property Prices

Greek property prices showed surprising resilience in 2020, rising 4.2% from a year earlier, according to the latest data by the Bank of Greece.

But the coronavirus pandemic has weighed on real estate transactions overall with last year’s price increase below the 7.2% rate recorded in 2019.

Follow my blog with Bloglovin

Ν. Μπελαβίλας: Το Ελληνικό είναι ένα εικονικό και όχι πραγματικό έργο

Ο Διευθυντής του Εργαστηρίου Αστικού Περιβάλλοντος του Τομέα Πολεοδομίας & Χωροταξίας ΕΜΠ και επικεφαλής της παράταξης “Πειραιάς για όλους”, Νίκος Μπελαβίλας, με μια μακροσκελή ανάρτηση στο facebook, τοποθετείται για το σχέδιο νόμου και τις εξελίξεις αναφορικά με την επένδυση στο Ελληνικό τονίζοντας πως είναι ένα εικονικό και όχι πραγματικό έργο. Αναφέρει επίσης πως ούτε ο συγκεκριμένος ούτε κανείς ιδιώτης επενδυτής διεθνής ή τοπικός έχει τη δυνατότητα να αναλάβει τέτοιο project, προβλέποντας πως θα καταλήξει στην καλύτερη των περιπτώσεων “…ως μια επ’ άπειρον αντιπαροχή με ένα Mall εδώ, πέντε επαύλεις εκεί, ίσως ένα Καζίνο κάποτε. Στην χειρότερη μια χρεοκοπία.”

 

Ο,τι φαίνεται στον επίσημο χάρτη του σχεδίου νόμου και είναι ροζ περνάει στους ιδιώτες περιφραγμένο για 99 χρόνια, ο,τι είναι μπλε περνάει στους ιδιώτες για πάντα και ο,τι είναι πορτοκαλί μένει ως κοινόχρηστο δημόσιου χαρακτήρα. Είναι η εικόνα του διαγράμματος διανομής που συνοδεύει το σχέδιο νόμου για το διαβόητο πλέον μεγαλύτερο κατά τους διαφημιστές του project της Ευρώπης.

Cost of an engineer…

The engine of a giant ship broke down and no one could fix it, so they hired a mechanical engineer with over 40 years of experience.
He inspected the engine very carefully, from top to bottom. After watching everything, the engineer unloaded the bag and pulled out a small hammer.
She knocked something gently. Soon, the engine came back to life. The engine has been fixed!
7 days after the engineer said the total cost of repairing the giant ship was euros 10,000 to the owner of the ship.
′′ What?!” said the owner.
′′ You’ve done almost nothing. Give us a detailed account.”
The answer is simple:
Hammer Tap: 2,00€
Know where to knock and how much to knock:  9,998€
The importance of appreciating your competence and experience… because these are the results of struggles, experiments and even tears.
If I do a job in 30 minutes it’s because I spent 10 years learning how to do it in 30 minutes.
You owe me years not minutes.
…lesson from life

Main Building of Hellenikon Airport

Hellenikon, Attica, 1959-63

Architect 

Eero Saarinen (1910-1961)

The main building of the Athens Airport (referred to as the East Terminal) was one of the last works by the world renowned Finnish-born American architect Eero Saarinen whose headquarters were in Birmingham, Michigan. He had already gained international recognition for the original and elegant expressionism of the TWA passenger terminal in New York and the Dulles International Airport near Washington DC.
The object of his design, as he himself pointed out, was to combine the best functional solution and to create a building that would be representative of 20th century technology and express the Greek spirit as well.

 

 

 

 

 

 

 


Saarinen was so successful in achieving this goal that his building transcended its utilitarian-technological nature and functioned symbolically as the gateway to Athens and to modern Greece.

 

 

 

 

The building was laid out as follows:

  • at the entrance level were the check-in booths, customs inspection, shops and a balcony with restaurants that was also open to the transit lounge,
  • the mezzanine housed the foreign exchange services, customs offices, etc, on the runway level was the splendid transit lounge, with an internal height of three floors, and the departure gates
  • and in the basement were the luggage handling facilities, and the airport’s operating services.

The large projecting upper floors included restaurants and the roof overlooked the runways and the Saronic Gulf and was popular among passengers and visitors alike. On an intervening floor was the VIP lounge, administration offices, etc.

 

 

 

 

 

 

The dynamic and plastic form of the building was particularly elegant. It was built of pre-stressed, bare concrete permitting the creation of large openings and projections. The façade overlooking the airport is divided into five parts, supported on large piers and crowned with two parallel projections. The projections provide shade to the extensive glass surfaces.

Now that the Hellenikon airport has been abandoned (in 2001, after the opening of the new Eleftherios Venizelos airport at Spata), provision has been made for Saarinen’s heritage building to be utilised by acquiring a new, cultural function.