Greenwich estate that held title of America’s priciest home now lists for $150M

Copper Beech Farm is the largest waterfront parcel in Greenwich. Situated on a private peninsula, it spans over 50 acres with almost a mile of frontage.

When Connecticut’s Copper Beech Farm sold for $120 million in 2014, it was the priciest home sale the country had ever seen, but the buyer’s identity remained secret. Now the mystery owner of the storied 50-acre estate is putting it back on the market for $150 million.

With nearly a mile of private frontage on Long Island Sound in affluent Greenwich, Copper Beech Farm is considered among the most significant single-family properties in the country. Originally known as Kincraig, the estate dates to the 1890s and once belonged to the Lauder Greenway family—Harriet Lauder Greenway’s father helped Andrew Carnegie start what would become U.S. Steel. The centerpiece is a French-Renaissance mansion spanning around 13,500 square feet.

One of the listing agents, declined to comment on the current owners, saying only that they are “Connecticutites.” She said their identity has been a “closely guarded secret” in the community since they purchased the property from timber tycoon John Rudey. Records list the owner as the Connecticut-based The Conservation Institute, LLC.

Continue reading »

Η απαξίωση της νεοελληνικής αρχιτεκτονικής

Μέσα από την επικοινωνιακή φιέστα (ακόμη μία) του υπουργείου Πολιτισμού σχετικά με τη μελέτη της υπόγειας επέκτασης του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου, αναδύεται ξανά στην επιφάνεια η θλιβερή κατάσταση πλήρους απαξίωσης της αρχιτεκτονικής τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας. Με την επιλογή του ξένου αρχιτεκτονικού γραφείου (και των Ελλήνων συνεργατών τους) κλείνει ακόμη μία μαύρη σελίδα πρωτόγνωρης υποβάθμισης της ελληνικής αρχιτεκτονικής, που δεν τιμά καθόλου την κοινότητα των Ελλήνων αρχιτεκτόνων στο σύνολό τους.

Ήδη από την πρώτη ανακοίνωση της υπουργού Πολιτισμού σχετικά με τη διαδικασία του κλειστού διαγωνισμού που επιλέχθηκε για την εκπόνηση της μελέτης, είχαν αρχίσει οι έντονες αντιδράσεις εκ μέρους μεμονωμένων συναδέλφων, αλλά και του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων. Η κατακραυγή, φυσικά, προήλθε από την πρωτοφανή -για τα ελληνικά χρονικά- διαδικασία, με την οποία αποκλείονταν ουσιαστικά οι Έλληνες αρχιτέκτονες από τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στον διαγωνισμό για τη μελέτη ενός τόσο σημαντικού και εμβληματικού κτηρίου, όπως το Νέο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Αθήνας Continue reading »