Ανησυχία ξενοδόχων: Πτώση πληρότητας και τιμών τον Ιανουάριο στην Αθήνα

Με μια αξιοσημείωτη πτώση της τάξης του – 8,7% στην Πληρότητα, του – 10,1% στο Έσοδο ανά Διαθέσιμο Δωμάτιο (RevPar) και του -1,8% στη Μέση Τιμή Δωματίου ξεκίνησε το 2019 για τα αθηναϊκά ξενοδοχεία (Ιανουάριος 2019, έναντι Ιανουαρίου 2018).

Ακόμη πιο εντυπωσιακό αποτελεί το γεγονός ότι η Αθήνα σημειώνει τη μεγαλύτερη πτώση πληρότητας και τη μεγαλύτερη πτώση RevPar σε σχέση με τους ανταγωνιστές της, κυρίως δε την Τουρκία, την Αίγυπτο και την Τυνησία.

Σύμφωνα με τα μηνιαία δελτία ΕΞΑΑΑ και GBR Consulting και τα στοιχεία κίνησης και απόδοσης ξενοδοχείων, το 12μηνο 2018 έκλεισε με οριακή αύξηση της πληρότητας της τάξης του 1,5%, παρουσιάζοντας παράλληλα ‘προειδοποιητικά’ σημάδια για ανατροπή του θετικού κλίματος. Πιο συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια των λεγόμενων μηνών αιχμής (Ιούνιο-Ιούλιο-Αύγουστο- Σεπτέμβριο) δυστυχώς καταγράφηκαν αρνητικά πρόσημα στην πληρότητα των ξενοδοχείων, κάτι που παρατηρήθηκε και το Δεκέμβριο του 2018, με πτώση πληρότητας της τάξης του (-) 2,7%.

Η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών – Αττικής και Αργοσαρωνικού, παρακολουθώντας τις συχνές αναφορές και τα δημοσιεύματα περί αύξησης της τουριστικής κίνησης στην Αθήνα, θεωρεί αναγκαίο να επισημάνει πως τα νέα δεδομένα αποτελούν την απαρχή μιας ακόμα ‘προβληματικής’ εποχής για την Αθήνα, καθώς ισχύουν τα εξής:

  • Υπερπροσφορά κλινών: Πλήθος νέων τουριστικών κλινών, διαφόρων τύπων και κατηγοριών, προστέθηκαν στον προορισμό, προϊόν μιας περισσότερο ευκαιριακής και λιγότερο μελετημένης εμπλοκής ανθρώπων και επιχειρήσεων με τα τουριστικά πράγματα, προφανώς επηρεασμένων από την πρόσκαιρη αύξηση της ζήτησης για την Αθήνα. Η αύξηση της ζήτησης ήταν όντως πρόσκαιρη: Αφενός προέκυψε μετά την ‘μεγάλη κατιούσα’ της περιόδου 2008-2013.
  • Αφετέρου η επιλογή της Ελλάδας και της Αθήνας από τους επισκέπτες ευνοήθηκε σε ένα σημαντικό βαθμό, λόγω των σοβαρών προβλημάτων των γειτονικών χωρών -ανταγωνιστών.
  • Η ήδη μεγάλη ‘ψαλίδα’ μεταξύ αφίξεων στο Αεροδρόμιο της Αθήνας και πληρότητας των ξενοδοχείων εξακολουθεί να μεγαλώνει καταδεικνύοντας το μείζον ζήτημα που έχει προκύψει τα τελευταία χρόνια στην πόλη. Η απότομη και άναρχη αύξηση κλινών της λεγόμενης ‘οικονομίας διαμοιρασμού’ είναι σαφές πως έχει προκαλέσει πλέον μετάλλαξη στον προορισμό με σημαντικές συνέπειες και σε κοινωνικό επίπεδο.
  • Παράλληλα, υπάρχει και το ζήτημα της πτώσης των τιμών, όπου η εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική των ξενοδοχείων της Αθήνας – με μέση τιμή πολύ χαμηλότερη των ανταγωνιστών της – συνέβαλλε τα τελευταία χρόνια καθοριστικά στην άνοδο της ζήτησης και της τουριστικής κίνησης προς την Αθήνα. Και ενώ δεν είχε καν σταθεροποιηθεί η απαραίτητη ισορροπία ζήτησης-προσφοράς-τιμών, εμφανίζονται σημάδια πτώσης τιμών και εσόδων – που κατά περίπτωση φτάνουν έως και 30%.
  • Σε όλα τα παραπάνω προστίθεται η έντονη εποχικότητα και η έλλειψη δομών και εξειδικευμένης υποδομής που χαρακτηρίζει την πρωτεύουσα.

Η ΕΞΑΑ θεωρεί προτεραιότητα τη δημιουργία ενός υγιούς και δίκαιου επιχειρηματικού περιβάλλοντος που θα μπορεί να υποστηρίξει διαχρονικά τον προορισμό και την ουσιαστική συνεργασία μεταξύ δημόσιου και ιδιωτικού φορέα για την απεμπλοκή έργων και επενδύσεων που θα συμβάλλει στην άμεση βελτίωση της εικόνας, αλλά και της τουριστικής πρότασης της Αθήνας – Αττικής.

 

πηγή

Hotel & Restaurant

boussias communications

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *