Ερμιονίδα- «Σωσίβιο» για την περιοχή το φυσικό της κάλλος, λείπει η σοβαρή και συστηματική προώθηση…»

Αναδημοσιεύουμε από την εφημερίδα “Ενημέρωση Πελοποννήσου”

Έρευνα: Κώστας Πρώιμος

Με αιτία και αφορμή την απερχόμενη τουριστική σεζόν καταγράψαμε τον απολογισμό της, μέσω των συνομιλιών μας, με τέσσερις γνωστούς επιχειρηματίες, που δραστηριοποιούνται στην Ερμιόνη και το Πόρτο – Χέλι.

Το κύριο εξαγόμενο συμπέρασμα της ακόλουθης έρευνας,  αποτελεί η διαπίστωση πως η «Τουριστική» Ερμιονίδα, παρά τις σοβαρές ελλείψεις σε αναπτυξιακές υποδομές, καταφέρνει μέσω παρατεταμένης ύφεσης να επιβιώνει, χάριν πρωτίστως στο φυσικό της κάλλος και τις ιδιαιτερότητές της, που την καθιστούν θελκτική, σε όσους την επισκέπτονται είτε συστηματικά, είτε για πρώτη φορά…

Πάντως, εν όψει κοσμογονικών εξελίξεων, στο γεωπολιτικό χάρτη και τα διεθνή  οικονομικά συστήματα, ο έμπειρος επιχειρηματίας κ. Παναγιώτης Γούτος,  «κρούει τον κώδωνα του κινδύνου», ισχυριζόμενος πως είναι επιτακτική ανάγκη, η δημιουργία ενός ενιαίου Τουριστικού φορέα προώθησης και προβολής της Ερμιονίδας, αλλά και των γειτονικών νησιών Σπετσών και Ύδρας… συνθέτοντας ένα «μαγικό»  τουριστικό τρίγωνο…

 

Παναγιώτης Γούτος- (GODAI):  «Η εφετινή χρονιά για την επιχείρησή μας που αποτελεί και μια καινούρια επένδυση στην περιοχή, μπορώ να πω ότι ήταν καλή και φαίνεται πλέον ότι «πατάμε» γερά για τρίτη συνεχόμενη σεζόν, χάριν στην επιμονή μας για ποιότητα και παροχή υψηλών υπηρεσιών… Θέλω όμως να επισημάνω πως,  κανένα GODAI  ή άλλη τουριστική μονάδα,  δεν μπορούν από μόνες τους να σηματοδοτήσουν την περαιτέρω ανάκαμψη της περιοχής μας. Καθώς δεν υπάρχουν  υποδομές προς αυτή την κατεύθυνση, ούτε και οργανωμένο marketing από τους καθ΄ ύλιν αρμοδίους… Είναι επιτακτική ανάγκη πλέον, να δημιουργηθεί ένας ενιαίος  τουριστικός οργανισμός που να περιλαμβάνει τα δύο νησιά Ύδρα και Σπέτσες και την Ερμιονίδα, ο οποίος θα αναλάβει την σοβαρή προώθηση της ευρύτερης περιοχής, για να μπορέσουμε ίσως να μπούμε στον διεθνή τουριστικό χάρτη, από τον οποίο δυστυχώς απουσιάζουμε… Εγώ είμαι ίσως ο νεότερος που μπορεί να μιλάει, αλλά απορώ γιατί κανείς δεν ασχολείται με το πιο ουσιώδες που δεν είναι άλλο από το marketing destination… Eαν δεν κατανοήσουν οι αρμόδιοι στο Δήμο και την Περιφέρεια, την σοβαρότητα του όλου ζητήματος περί οργανωμένης και συστηματικής διαφημιστικής προβολής, όλες οι επιχειρήσεις είναι καταδικασμένες στην μιζέρια που αποπνέει η ολοένα και  πιο «συρρικνωμένη» υψηλή σεζόν…»

Γιώργος  Χιώτης: (Ουζάκι): « Εφέτος ήταν πιο αυξημένη η παρουσία των επισκεπτών και των παραθεριστών, όμως σαφώς πιο μειωμένοι οι τζίροι των καταστημάτων…  Αυτή είναι κοινή διαπίστωση και άλλων επιχειρηματιών. Έβλεπες πολύ «νταβατούρι» στους δρόμους και ταυτόχρονα μαγαζιά με άδεια τραπέζια. Εμείς ως επιχείρηση κυμανθήκαμε στις περσινές εισπράξεις, αν και μιλάμε για φουλ σεζόν πλέον της τάξεως των εικοσιπέντε ημερών μόνο! Παρατηρούσες μια χαλαρότητα στις παραγγελίες… Ο κόσμος ήταν πολύ προσεκτικός και μπορώ να σας πω ότι σε πολλούς έμενε η απογοήτευση, επειδή δεν είχαν την δυνατότητα να δοκιμάσουν ένα ακόμη πιάτο της αρεσκείας τους. Εφέτος για πρώτη φορά σε σημαντικό ποσοστό, δουλέψαμε και με Άραβες, εδώ στο Πόρτο-Χέλι, που συνέβαλλαν στην αύξηση της κινητικότητας… Επίσης  ήρθαν αρκετοί Κύπριοι,  προφανώς λόγω της καταγωγής ορισμένων ιδιοκτητών ξενοδοχείων της περιοχής.  Είναι γεγονός ότι όλοι οι νέοι επισκέπτες μιλούν εκστασιασμένοι για το φυσικό κάλλος της Ερμιονίδας. Οι εντυπώσεις τους είναι πολύ θετικές… Στο δια ταύτα, αναφορικά με τον επερχόμενο χειμώνα, αυτός προβλέπεται πολύ δύσκολος για όλους. Η περιοχή παλιότερα «κρατιόταν» λίγο και τους χειμερινούς μήνες, διότι πολλοί παραθεριστές κυρίως έλληνες, συνέχιζαν τα Σαββατοκύριακα να επισκέπτονται τα εξοχικά τους… Τα τελευταία χρόνια αυτό έχει σταματήσει  για τους γνωστούς οικονομικούς λόγους… Έχουμε πελάτες που μας έλεγαν το Πάσχα, ότι δεν μπορούσαν να μπουν στις εισόδους των σπιτιών τους από το ύψος των αγριόχορτων…»

Νίκος Δρούγκας: (DROUGASBAKERY) «Αυτή η χρονιά για τον κλάδο μας, κινήθηκε καλύτερα από την περσινή. Περισσότεροι γάμοι, περισσότεροι ξένοι και σκάφη… Το μέρος μας είναι ένας αναγνωρισμένος τουριστικός προορισμός και παρά την οικονομική  κρίση επιβιώνει. Πολλοί πελάτες μας, που έρχονται για πρώτη φορά στην περιοχή, εξυμνούν τις πολλές -μοναδικές και «εναλλακτικές» παραλίες της Ερμιονίδας, τις ήπιες καιρικές συνθήκες και την θετική αύρα που εκπέμπει όλο το μέρος…»

Σούλης Γανώσης: (Cavo Bianco):  «Η σεζόν κυμάνθηκε περίπου στα ίδια επίπεδα επισκεψιμότητας με την περσινή. Ωστόσο τα τελευταία δύο τρία χρόνια και ειδικά εφέτος, μας «ανακαλύψανε» εδώ στην Ερμιόνη, πελάτες του θαλάσσιου τουρισμού και του «γιώτινγκ», με δεκάδες σκάφη να δένουν στο λιμάνι,  σε καθημερινή βάση, συνεισφέροντας σημαντικά στις επιχειρήσεις καφεστίασης και γενικότερα στην τοπική οικονομία. Όπως πολλοί «σκαφάτοι» μας είπαν,  τους εντυπωσίασε η νυχτερινή ζωή της Ερμιόνης η οποία συναγωνίζεται σε αυτόν το τομέα, τα κορυφαία ελληνικά νησιά…  Γίνεται πολύ σοβαρή δουλειά από όλους τους επαγγελματίες, για αυτό και όσοι το διαπιστώνουν έρχονται και ξανάρχονται… Εκτιμώ πως αρκετοί ήταν αυτοί, που προτίμησαν  αυτή την καλοκαιρινή χρονιά και την Ερμιονίδα, λόγω του αρνητικού κλίματος στην Τουρκία, με δυσμενείς επιπτώσεις για τον ναυτικό τουρισμό στα παράλια της… Όσον αφορά τους Έλληνες, υπήρχε μια δυσκολία στην  κατανάλωση επί καθημερινής βάσης σαν άλλοτε, και εξ’ αυτού του λόγου η κίνηση στα μαγαζιά ήταν ιδιαιτέρως αυξημένη το Σαββατοκύριακο, παρουσιάζοντας μεγάλη πτώση τις υπόλοιπες ημέρες της εβδομάδας».

Πηγή

Ενημέρωση Πελοποννήσου

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *